Bollis - Töölön pallokentän 100 vuotta (kirja)

Kunnianosoitus Töölön Pallokentälle.

Töölön Pallokenttä eli Bollis rakennettiin sata vuotta sitten hylätylle kaalimaalle. Maan ensimmäisestä nurmikentästä tuli nopeasti Helsingin ja koko suomalaisen urheilun merkittävin pyhättö. Kentällä on koettu urheilun lähes koko kirjo jalkapallosta tennikseen, maahockeystä lätkään, baseballista käsipalloon. Siellä on lyöty golfia, ratsastettu, pidetty pikaluistelun ja jousiammunnan MM-kisat sekä juhlittu olympiasankareita.

Bollis tulvii tarinoita, ja tässä kentän upeassa elämäkerrassa, Bollis - Töölön pallokentän 100 vuotta, heräävät henkiin Pallokentän huvipuisto, naiset pelaamassa jääpalloa lähes sata vuotta sitten, Paavo Nurmi juoksemassa Bolliksella rahaa, Miss Universum Armi Kuuselan kotiinpaluujuhla, Tapio Rautavaara kuvaamassa Bolliksella, talonpoikaismarssin kokoontuminen...

Bollis – Töölön Pallokentän 100 vuotta on kunnianosoitus kentälle, jonka monivaiheinen ja värikäs tarina on erottamaton osa suomalaista urheilu- ja kulttuurihistoriaa. Erkki Alajan teoksessa Bollis elää sadan vuoden arkea ja juhlaa.