Teemu Pukki Baby

Tässä hauskasti kuvitetussa, tarinan muotoon kirjoitetussa teoksessa seurataan Huuhkajien Teemu Pukin vaiheita lapsuuden Hovisaaresta Englannin Valioliigaan ja jalkapallon EM-kisoihin asti. TEEMU PUKKI BABY on omistettu lapsille, nuorille ja kaikille heille, joita kiinnostaa yksi jalkapalloviheriöidemme kiehtovimmista tarinoista. Jokaisesta Maajoukkueen verkkokaupasta ostetusta kirjasta lahjoitamme 10 € Jalkapallo-Säätiölle, joka ohjaa rahat eteenpäin vähävaraisten lasten ja nuorten jalkapallotoimintaan.

TEEMU PUKKI BABY on kertomus enkelikutrisesta pojasta, josta kasvoi kaikkien ihailema pukinpartainen jalkapallosankari. Matka tähtiin oli pitkä ja oikukas: se alkoi Kotkasta, jatkui kesken kouluvuosien Sevillaan ja mutkitteli ympäri Eurooppaa. Oikea osoite löytyi viimein kaikkien hämmästykseksi Itä-Englannista. Satumaiseen tarinaan tietenkin kuuluu, ettei ihmepojasta tarvinnut maksaa edes yhtä vaivaista puntaa, kun englantilaisseura Norwich hankki hänet.

Tässä hauskasti kuvitetussa, tarinan muotoon kirjoitetussa teoksessa seurataan Suomen kirkkaimman jalkapallotähden vaiheita lapsuuden Hovisaaresta Englannin Valioliigaan ja jalkapallon EM-kisoihin asti. Mika Wickström on palkittu lasten- ja nuortenkirjailija, joka on kirjoittanut myös useita urheiluaiheisia tietokirjoja. Kuvittaja Arto Nyyssönen on sarjakuvataiteilija ja graafikko, jolla kokemusta myös futisjunnujen valmentamisesta.

Maajoukkueen verkkokaupan kautta myytyjen kirjojen tuotot ohjataan Jalkapallo-Säätiölle. Jalkapallo-Säätiö perustettiin vuonna 1975 tukemaan jalkapallo- ja futsaltoiminnan kehittämistä Suomessa. Tarkoitustaan Säätiö toteuttaa esimerkiksi tukemalla Palloliiton jäsenseurojen toimintaa, jalkapallokulttuuria edistäviä hankkeita sekä vähävaraisten lasten ja -nuorten toimintaa. Tästä linkistä löytyy tietoa Jalkapallo-Säätiön toiminnasta: https://www.palloliitto.fi/jalkapallouutiset/jalkapallo-saatio-tukee-jalkapalloseurojen-toimintaa

Julkaisuvuosi 2020
Kustantaja Arktinen Banaani