Yleiset ehdot

Suomen jalkapallomaajoukkueiden viralliset tuotteet myy Fanimo Oy.

Verkkokaupan sopimusehdot

Voimassa 1.11.2016 alkaen.

1. Yleistä

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Fanimo Oy:n (jäljempänä "Fanimo") ja sen asiakkaiden (jäljempänä "asiakas") välisessä kauppasuhteessa. Fanimo Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka on luettavissa verkkokaupan kotisivuilta.

Näiden ehtojen lisäksi verkkokauppaan sovelletaan Suomen Palloliiton yleisiä verkkopalvelun käyttöehtoja. Suomen Palloliiton verkkopalvelujen käyttäjä sitoutuu noudattamaan voimassa olevia käyttöehtoja. Verkkopalvelut tarkoittavat näissä käyttöehdoissa kaikkia SPL:n tuottamia tai internetissä ylläpitämiä verkkopalveluita, kuten www.kauppa.palloliitto.fi.

Lisäksi verkkokaupan asiakastietoihin sovelletaan Suomen Palloliiton ja Fanimo Oy:n tietosuojaselostetta.

Suomen Palloliiton verkkopalvelun käyttöehdot

Tietosuojaseloste

2. Palveluntarjoaja, asioinnin kieli ja asiakaspalvelu

Fanimo Oy
Töölön jalkapallostadion
Urheilukatu 5
00250 Helsinki

Y-tunnus: 2472938-1
Puhelin: +358 (0)9 742 151 (ma-pe klo 8.30-16)
Sähköposti: kauppa@palloliitto.fi

Verkkokaupassa asiointi ja asiakaspalvelu tapahtuvat suomen ja englannin kielillä.

3. Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen

Suomen jalkapallomaajoukkueiden viralliset tuotteet myy Fanimo Oy. Myymme tuotteita täysi-ikäisille (yli 18 vuotta täyttäneille) henkilöille Suomeen ja ulkomaille, joilla on toimiva sähköpostiosoite. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Jos asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättä, asiakkaan tulee antaa kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot. Näitä sopimusehtoja sovelletaan sekä rekisteröityneen että rekisteröitymättömän käyttäjän asiointiin palvelussa.

Asiakkaan tulee antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan verkkokaupassa ja rekisteröityessään verkkokaupan asiakkaaksi. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä Fanimolle.

Tekemällä tilauksen asiakas hyväksyy, että Palloliitto ry ja Fanimo Oy käsittelevät hänen henkilötietojaan tietosuojaselosteensa mukaisesti.

Asiakas voi halutessaan rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi ja näin nopeuttaa asiointia verkkokaupassa. Rekisteröitymällä käyttäjäksi asiakas voi myös tarkastella tilaushistoriaansa verkkokaupan "Omat tilaukseni" -osion kautta. Rekisteröityminen on maksutonta. Rekisteröityessään verkkokauppaan asiakkaan käyttäjätunnuksena toimii hänen antamansa sähköpostiosoite. Rekisteröitymisen jälkeen asiakas saa linkin sähköpostitse, jonka kautta hän voi asettaa itselleen salasanan. Asiakas on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista verkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä asiakaspalveluun, jos asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet tai että hänen tunnuksiaan käytetään väärin. Fanimolla on oikeus jäädyttää tai sulkea asiakkaan tunnukset.

4. Tuotteiden tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.palloliitto.fi/kauppa ostoskorin kautta.

Tuote tilataan valitsemalla Verkkokaupan valikoimasta tuote. Asiakkaan valitsemat tuotteet lisätään Asiakkaan ostoskoriin, missä valitaan tuotteille halutut tilausmäärät (ehdotuksena aina 1 kappale) . Ostoskorista voi myös poistaa tuotteita ennen tilauksen vahvistamista ja maksua. Verkkokaupan tekniset järjestelmät tarkistavat ostoskoriin valittujen tuotteiden saatavuuden automaattisesti aina, kun Asiakas käy ostoskori-sivulla. On mahdollista, että ostoskorissa näkyvä tuotteen saatavuus muuttuu vielä ennen maksutapahtumaa.

Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas lähettää tilauksensa Verkkokaupassa (katso kuitenkin kohta ”Peruuttamisoikeus”). Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostitse sopimusvahvistuksella ("tilausvahvistus"), jossa ilmoitetaan:

  • tilausnumero
  • tilaajan tiedot
  • tilauksen maksutapa
  • laskun loppusumma
  • tilatut tuotteet
  • toimitustapa ja -kulut
  • alv:n osuus

Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että tilausvahvistus vastaa sisällöltään Asiakkaan tilausta.

Fanimolla on oikeus olla hyväksymättä tilausta. Fanimo saattaa olla hyväksymättä tilausta esimerkiksi sen vuoksi, ettei tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ole enää saatavilla.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin, ja siihen, että Palloliitto ry ja Fanimo Oy käsittelevät hänen henkilötietojaan tietosuojaselosteensa mukaisesti.

5.  Hinnat

Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan, sopimusvahvistuksesta ilmenevän hinnan perusteella. Jos Verkkokauppaan on tullut virheellinen hinta, hinta ei sido Fanimoa, mikäli Asiakas on tiennyt tai hänen olisi pitänyt tietää hinnan olevan virheellinen.

Hinnat ilmoitetaan euroissa (EUR) ja ne sisältävät arvolisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitus- ja käsittelykuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen sekä välittömästi tilauksen yhteydessä että tilauksesta Asiakkaalle lähetettävässä vahvistuksessa.

Tuotteiden toimitusmaksu on mainittu erikseen tuotteen kohdalla. Jos Asiakas tilaa useampia tuotteita, joissa on erisuuruiset toimitusmaksut, määräytyy toimitusmaksu suurimman toimitusmaksun mukaan. Toimituskulujen hinnat vaihtelevat 1,90 - 29,50 euron välillä (sis. alv) valitun toimitustavan mukaan. Yhdestä tilauksesta peritään vain yksi toimitusmaksu.

6. Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä maksukortit ja Collector lasku ja osamaksu. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

Maksaminen tehdään tilausprosessin lopussa. Maksutapahtuman tultua hyväksytyksi Asiakkaan tilaus lähtee Verkkokaupasta Fanimon käsittely- ja toimitusvaiheeseen.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Collector lasku tai osamaksu

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voi maksaa ostoksia 5000 €:n saakka. Collector Laskulle saa korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)

Laskun koko loppusumman voi maksaa eräpäivänä pois tai voi myös valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti kun laskuun merkitty minimi osamaksuerä on maksettu. Halutessaan voi maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Collector Bank AB tekee luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista Collector Bank AB veloittaa 5 euron muistutusmaksun sekä 1,6 % kuukausikoron viivästyneeltä ajalta.

Täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot löytyy seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

7. Tuotteiden saatavuus

Fanimo pyrkii siihen, että saatavilla olevista tuotteista olisi Verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot, mutta ei kuitenkaan voi taata tietojen virheettömyyttä, eikä myytävien tuotteiden saatavuutta tai riittävyyttä. Tiettyjä tuotteita valmistetaan vain rajallinen määrä tai tuote saattaa muutoin olla tilapäisesti loppuunmyyty.

Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että tilattu tuote on loppunut tilapäisesti tai pysyvästi järjestelmän mahdollistettua tilauksen tekemisen, Fanimo ilmoittaa tästä Asiakkaalle viivytyksettä Asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja käyttäen.

Mikäli tilattua tuotetta ei ole lainkaan saatavilla Fanimo sitoutuu hyvittämään Asiakkaalle tilatusta tuotteesta jo maksetun hinnan täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan purkautuneen kyseisen tuotteen osalta. Fanimon asiakaspalvelu ottaa tällaisessa tilanteessa Asiakkaaseen yhteyttä, ja Asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus pitää kauppa voimassa ja hyväksyä pidempi toimitusaika tai korvaavan tuotteen toimittaminen.

8. Tuotteiden toimitus

Toimitusaika Suomen sisällä on pääsääntöisesti 2-4 arkipäivää. Pelipaidat painatuksilla pyritään toimittamaan 7-10 arkipäivän kuluessa. Jos emme pysty toimittamaan tuotetta yllämainittuna toimitusaikana, olemme yhteydessä asiakkaaseen sähköpostitse tai puhelimitse.

Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan erikseen.

Jos Asiakas ei nouda toimitettua tuotetta määräajassa valitsemastaan Postin toimipaikasta, Fanimo on oikeutettu perimään asiakkaalta uudet toimituskulut tuotteiden uudelleen lähettämisestä.

Toimitustavat ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Verkkokaupan toimitustavat ja -hinnat löytyvät täältä.

Vain pakettitilauksia voi seurata lähetystunnuksella. Fanimo ei hyvitä Postissa hukkuneita tuotteita, jotka on tilattu toimitettavaksi kirjeenä.

9. Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. 14 vrk:n palautusaika alkaa siitä päivästä, kun asiakas on vastaanottanut tilauksen. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Pelipaidat painatuksilla eivät kuulu palautusoikeuden piiriin.

Hyvitys maksetaan, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautetun tuotteen. Kun palautus on hyväksytty, saat Paytraililta sähköpostitse ohjeet maksun hyvitystä varten.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Alkuperäisen tilauksen postimaksua ei hyvitetä.

Tuotteen vaihtaminen tai palauttaminen

Fanimo Oy:llä on Postin kanssa voimassaoleva asiakaspalautussopimus. Emme ota palautuksia vastaan postiennakolla. Palautus on asiakkaalle ilmainen.

Lähetä paketti veloituksetta osoitteeseen:
Fanimo Oy
ASIAKASPALAUTUS
PL 191
00251 Helsinki

Liitä palautuksen mukaan tilauksesi mukana tullut tuotteiden vaihto- ja palautuslomake. Merkitse lomakkeeseen mitkä tuotteet haluat vaihtaa / palauttaa. Tuotteiden vaihdossa merkitse myös minkä tuotteen ja koon haluat tilalle. Liitä lomake täytettynä pakettisi mukaan.

Tuotteen voi palauttaa alkuperäisessä toimituspaketissa hyvin pakattuna. Tuotteen on oltava käyttämätön ja myyntikunnossa, sekä mahdolliset merkit ja laput kiinnitettyinä alkuperäispakkauksessaan (DVD täysin avaamaton). Pelipaidat painatuksilla eivät kuulu palautusoikeuden piiriin.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Kun Asiakas on vastaanottanut toimituksen, Asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki Asiakkaan tilaamat tuotteet.

Toimitusta koskeva tarkastus on hyvä tehdä Postin edustajan läsnä ollessa. Mikäli toimitettu tuote on vaurioitunut kuljetuksen yhteydessä, tulee Asiakkaan välittömättömästi tehdä reklamaatio Postiin. Tämän lisäksi Asiakkaan tulee olla yhteydessä Fanimoon alla mainitulla tavalla. 

Jos Asiakas havaitsee toimituksen tai tuotteen olevan muutoin virheellinen, Asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa ilmoittaa virheestä Fanimon asiakaspalveluun puhelimitse (+358 (0)9 742 151), sähköpostilla (kauppa@palloliitto.fi) tai kirjeellä (Fanimo Oy, PL 191, 00251 Helsinki).

Mikäli toimituksessa tai tuotteessa vahvistetaan olevan virhe, Fanimolla on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote. Fanimo vastaa tuotteen virheestä kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti yksin tai yhdessä tuotteen valmistajan tai maahantuojan kanssa.

10. Peruuttamisoikeus

Tilatessasi Maajoukkueen verkkokaupasta sinulla on lakisääteinen peruuttamisoikeus (kuluttajansuojalain 38/1978 6 luvun 9 §:n 3 momentti). Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tavara on vastaanotettu.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi Asiakkaan on ilmoitettava päätöksestä peruuttaa sopimus Fanimon asiakaspalveluun puhelimitse (+358 (0)9 742 151), sähköpostitse (kauppa@palloliitto.fi) tai postitse (Fanimo Oy, PL 191, 00251 Helsinki). Tuotteiden palautusosoite on Fanimo Oy, ASIAKASPALAUTUS, PL 191, 00251 Helsinki.

Kun Asiakas on vastaanottanut tuotteen, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on Fanimolla oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Asiakkaalla ei ole kuitenkaan lainkaan oikeutta peruuttaa ns. räätälöityä tuotetta eli tuotetta, joka valmistetaan tai jota muunnellaan Asiakkaan yksilöllisten tarpeiden ja toivomusten mukaisesti. Tämä tarkoittaa esimerkiksi pelipaitoja painatuksilla.

Asiakas voi palauttaa tilaamansa tuotteet käyttämällä tilauksen mukana tullutta tuotteiden vaihto- ja palautuslomaketta. Vaihtoehtoisesti Asiakas voi käyttää alla olevaa peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että Asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamislomake

11. Evästeet

Palloliitto.fi-sivustolla käytetään evästeitä (eng. Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Palloliitto.fi-sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka Palloliitto.fin verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa Palloliitto.fi-sivuston sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

12. Henkilötietojen käsittely

Suomen Palloliitto ry ja Fanimo Oy käsittelevät verkkokauppa-asiakkaiden henkilötietoja tietosuojaselosteensa mukaisesti.

13. Ylivoimainen este

Fanimo ei vastaa vahingosta, tai sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Fanimon vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessakin tilanteessa Fanimo pyrkii kuitenkin palvelemaan Asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla.

14. Ehtojen muuttaminen

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Asiakkaan asiointia Verkkokaupassa Ehtojen muuttamisen jälkeen pidetään vahvistuksensa siitä, että Asiakas hyväksyy Ehtoihin tehdyt muutokset.

15. Riitojen ratkaisu

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).